loading...
حرفه وفن راه زندگي كردن است
سیّد جواد آیتی بازدید : 32 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

نام:  حسن                  نام خانوادگی :  آیت      
نام پدر :  سيدمحمدرضا  سال تولد :  1317      
عضویت :  ساير             عملیات :  ترور      
منطقه شهادت:  تهران   سال شهادت :  1360      

  نام:  خدیجه بیگم             نام خانوادگی :  آیت      
نام پدر :  سيدمجتبي         سال تولد :  1328      
عضویت :  ساير                 عملیات :  ماموریت وحوادث      
منطقه شهادت:مكه مكرمه  سال شهادت :  1366      

  نام:  محمد                         نام خانوادگی :  آیت      
نام پدر :  سيدمجتبي             سال تولد :  1348      
عضویت :  بسيجي                 عملیات :  خيبر      
منطقه شهادت:  جزيره مجنون  سال شهادت :  1362      

  نام:  مصطفی                   نام خانوادگی :  آیتی      
نام پدر :  سيدحسين           سال تولد :  1341      
عضویت :  بسيجي               عملیات :  والفجر2      
منطقه شهادت:  حاج عمران  سال شهادت :  1362      

  نام:  مجتبی                       نام خانوادگی :  آیتی      
نام پدر :  سيدمصطفي           سال تولد :  1346      
عضویت :  سرباز                   عملیات :  درگيري وتک درمنطقه      
منطقه شهادت:  شرق بصره    سال شهادت :  1366      

  نام:  مهدی                      نام خانوادگی :  آیتی      
نام پدر :  سيدكمال             سال تولد :  1341      
عضویت :  سرباز                 عملیات :  درگيري وتک درمنطقه      
منطقه شهادت:  عراق         سال شهادت :  1361

سیّد جواد آیتی بازدید : 29 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

ويژگي هاي معلم

شايد عده اي چنين گمان كنندكه معلمي كار آسان وساده اي است وهرشخصي پس از مدت زماني به همه ي فوت و فن آن آشنا مي گردد.غافل از اينكه دشوارترين كارها شغل معلمي است.

1- دردرجه ي اول اعصابي آهنين وقدرتي پولادين لازم دارد.زيرا معلم سروكارش باكودك است وكودك همانند نهال كوچكي است و تربيت و پرورش او نيازمند مراقبت و ظرافت خاصي است. از اين گذشته معلم بايد به زبان دانش آموز نيز آشنا باشد.پس صبر وحوصله وتخصص وفداكاري لازم دارد.

2 - از همه مهمتر اينكه معلم با موجودي بنام انسان ارتباط دارد و بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام (رِضوان ا... تَعالي عَليهِ) درباره شان معلم فرمود:معلم امانتداراست و انسان امانت اوست، براي درك و شناخت دشواري كار معلم بايد در درجه ي اول موقعيت وشان انسان شناسانده شود.دانشمندان تربيت عقيده دارندكه انسان پيچيده ترين موجودات جهان آفرينش است. قرآن او را خليفه ا... مي نامد.علي (ع) درباره ي انسان مي گويد :گمان نكنيد كه انسان يك موجود عنصري و مادي ناچيزي است، بلكه در لابه لاي همين موجود كوچك،كل جهان نهفته وپنهان است.عُرفا عقيده دارند كه عاليترين موجودي كه مظهر تجليات الهي قرار مي گيرد انسان است لِهاذا هركه انسان را بشناسد خداي را شناخته است.من عَرَف نَفسَهُ فَقَد عَرَفَه رَبَّه.پس ارزش انسان در ميان موجودات جاندار از همه والاتر است.اين موجود پرارزش بطور امانت بدست معلم سپرده شده است.بديهي است اگر الماس گرانقدري رابه كسي سپرده باشند پُر واضع است كه درحفظ وحراست آن تا سر حد جان پايداري خواهد كرد. با اينكه قيمت و ارزش انساني انسان بيكران وبينهايت است.ازهمين رواست كه خداوند متعال براي ارشاد وراهنمايي اش يكصدو بيست وچهار هزار پيامبر فرستاده وهمه ي آنان بخاطر پاسداري از حريم انسان وانسانيت تاپاي جان كوشيدند وعاليترين مظاهر فداكاري و پويايي را در تاريخ بشريت ثبت وضبط نمودند.   

3- معلمي سوز وگداز مي خواهد.شخصي مي تواند به شغل معلمي بپردازد كه در وجود خود عشق وعلاقه وافري به انسان وانسان سازي داشته باشد.چنين فردي دربرابر همه ي دشواريها وسختيها ي تعليم وتربيت استقامت كرده و ازكار خود لذت خواهد بردو لحظه اي از راهنمايي و ارشاد انسانها دست برنخواهد داشت.آنانكه براساس انگيزه ي  نان و دانه بكار معلمي مي پردازند به زودي خسته شده و از ميدان درمي روند. رسول خدا (ص) حضرت علي عليه السلام  را براي تبليغ به يمن فرستاد و به اوگفت اگر كسي را خداوند به دست تو هدايت كند اين كار از خورشيدي كه به كره ي خاكي مي تابد بركتش بيشتر است. ضمناً عكس قضيه از اين حديث استنباط مي گردد.يعني اگر درتعليم وتربيت يك فرد انساني مسامحه وتعلل شود بزرگترين خيانت نسبت به جامعه بشري انجام گرفته است.خداوند درقرآن مي فرمايد:« مَن قَتَلَ نفساً فَكَانّها قَتلَ  النّاسَ جَميعا »اگر فردي كسي را بكشد چنان است كه همه افراد جامعه را به قتل رسانده است. بديهي است كه قتل فكر وانديشه و معنويت ازكشتن تَن و جان انسانها گناهش بيشتر ومسئوليتش سنگين تر خواهد بود.  درخاتمه درتائيد مطالب گذشته روايتي از امام محمد باقر عليه السلام درباره ي معلم شايسته كه نزد پروردگار ارج وقربي دارد نقل مي كنيم:امام محمد باقر (ع)فرمود: مَن تَعلمَ العِلم و عَمَلَ بِه لِلله دَعي في مَلكوت السموات عظيما فقيلَ تَعلم ا... و عمل للله و عَلِمَ لَهُ، يعني:  هركه علم بياموزد و به آن عمل كند وبه خاطر خدا به ديگران بياموزد چنين كسي در ملكوت آسمانها به بزرگي و عظمت ياد خواهد شدوگويند براي خدا آموخت و براي خدا عمل كرد و براي خدا به ديگران آموخت.

درپايان يادآور مي شوم كه انشاء ا... ما بتوانيم درخط و صف شهيدان كه همان راه بزرگان اسلام واولياء خداوند است قدم برداريم و از كج فهمي ها و ندانم كاري هاي افراد ساده لوح كه در امر تعليم و تربيت كوتاهي مي كنند جلوگيري كرده وپيروي نكنيم.

 

تهيه كننده:  سيد جواد آيتي

رشته ي حرفه و فن

سیّد جواد آیتی بازدید : 19 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

بسمه تعالي

با سلام خدمت همكاران گرامي مطلبي هست تحت عنوان

« شور و سوز معلم»

در هر كاري سوز و عشق خوب است. سوز تحصيل علم، سوز عبادت و بندگي، سوز و گداز در شناخت و عرفان خدا، سوز در تربيت و ساختن انسانها. پيامبران خدا علاوه بر ويژگي هاي علمي و اخلاقي خصيصه ديگري داشتند كه در پرتو آن همانند پروانگان در حال سوختن و پرداختن بودند و آن سوز ارشاد و راهنمايي انسانها بود. همانطور كه دنيا پرستان عشق و علاقه به جمع اموال و زياده طلبي دارند. پيشوايان ديني نيز عشق و سوز خاصي به انسان سازي داشتند، هر كجا انسان آماده و مستعدي مي ديدند با شيفتگي خاصي با او دم خور شده، او را به خدا و راه خدا دعوت مي كردند.

برخي از معلمان سوز تربيت كردن دارند مانند همه معلمان به مدرسه رفته، به كلاس درس وارد شده تدريس مي كنند. ولي همه مي دانند كه محور و انگيزه اصلي آنان از معلم شدن سوز و گداز تربيت كردن است.

اينگونه معلمان، عاشق دانش آموزان هستند با بهانه هايي با آنان ارتباط برقرار كرده با ساختن و ارشاد آنان مي پردازند.

اينان مي گويند تمام هدف از مدرسه و كلاس و مدير و معلم همه و همه ارشاد و راهنمايي شاگرد به سوي ا... است. اينگونه معلمان در حقيقت همان راهي را مي روند كه پيامبران خدا رفته  اند. در نتيجه در روز رستاخيز در خدمت پيامبران حضور خواهند يافت.

اگر هدايت و ارشاد دانش آموزان را از معلمي بگيرند، جز علم آموزي چيز ديگري براي معلم باقي نخواهد ماند و اين كار به وسيله دستگاه هاي گوناگوني امكان پذير است و اينكه تلاش مي شود به جاي امكانات علمي از موجود زنده استفاده شود و معلم در كلاس حضور يابد براي اين است كه رفتار معلم و كردار وي و قيافه او و سكوت و خروش او بر اساس سوز و گداز هدايت و ارشاد انسانها همه و همه انگيزه دگرگوني و حركت و پويايي است.

* معلم بايد سوز تربيت و انسان سازي داشته باشد. بعضي ها مدارك تحصيلي فراوان دارند ولي به درد كلاس و مدرسه نمي خورند، چون عشق و علاقه اي به دانش آموز و تربيت او ندارند.

معلمي كه سوز تربيت و ساختن در عمق جانش وجود نداشته باشد به درد معلمي نمي خورد و بايد مدرسه وكلاس را ترك گويد. به جاي او كسي بايد به مدرسه برود كه عشق به تربيت و دلسوز ساختن و  پرداختن داشته باشد.

معلمي كه سوز تربيت دارد از سكوت و گريه شاگرد نمي تواند بي تفاوت گذر كند، بلكه قدمهايش سست و لرزان مي شود.

به اميد اينكه خداوند به ما توفيق اين مراتب عاليه را عطا فرمايد- با اين اميد و با ذكر صلوات

تهيه كننده: سيد جواد آيتي، دبير مدرسه راهنمايي شهيد مفتح نجف آباد

سیّد جواد آیتی بازدید : 45 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

راه تسخير دلها

پيامبران الهي با رهبران ديگر جهان در نحوه گسترش و توسعه مرام خود اختلافات اساسي و بنيادي دارند. يكي از امتيازات آنان اين است كه در پيشبرد مقاصد الهي خود هيچگاه به زور و تهديد متوسل نمي شدند بلكه با رعايت اصول اخلاقي و انساني مي كوشيدند راه نفوذ بر دلها را هموار سازند.

اين سلاحي كه انبياء بر گزيده بودند از هر سلاح جنگي برنده تر بود، چه با زور و تهديد تا مدت زمان معيني ميتوان بر افراد حكومت راند.بدون اينكه كمترين تغيير وتبديل در فكر و انديشه آنان صورت مي گيرد. ولي پيامبرا ن با سلاح اخلاق تا اعماق دلها نفوذ كرده، دركاشانه ي دل نفوذ كرده ، دركاشانه ي دل آنان جايگزين مي شدند و چون بردلهاي آنها تسلط داشتند، براي آنان انقلاب فكري بوجود آورده و تار و پود اعتقادات آباء و اجدادي آناني را بباد مي دادند. اين نفوذ يابي آنچنان ژرف وعميق  بود كه پس از گذشت هزاران سال پيروان مكاتيب الهي با تمام وجود و هستي خود از حريم قوانين و دستورات پيامبران دفاع و پاسداري مي نمودند. با مطالعه درآيات قرآن بخوبي مشهود مي گردد كه اصولاً راهنمايي و ارشاد انسانها و نفوذ يابي در دل و جانها جز با نرمي و ملايمت امكان پذير نيست و اين راه و روش درهمه اديان الهي حكمفرما بوده است.پس از ذكر اين مقدمه به خوبي آشكار مي گرددكه راه نفوذ معلم رعايت اصول اخلاقي معلم از اين رهگذر مي تواند دل دانش آموزان را تسخير كند و الا با ارعاب وتندي  مي توان شاگرد را تا مدت كوتاهي مطيع خود ساخت، اما دل و جان او را هرگز نمي توان تسخير كرد.ممكن است كس بگويد: معلم كارش درس دادن است او بايد از نظر علمي غني بوده و به اصول و فنون كلاسداري آشنا باشد ديگر نيازي  به اصول اخلاقي ندارد.  در پاسخ بايد گفت: اگر معيار و ملاك سيستم كشورهاي غربي باشد،آنان نيز معتقدند كه پرورش از آموزش نمي تواند جدا باشد. معلم درضمن تدريس بطور غير مستقيم شاگردان كلاس را پرورش اخلاقي مي دهد و اگر ملاك منطق اسلام باشد در اين صورت بايد گفت اسلام پرورش را برآموزش مقدم داشته و معتقد است كه اول بايد انسان شد و سپس به كسب علوم پرداخت بنابراين هيچ معلمي نمي تواند از خود سلب مسئوليت كرده و خويشتن را از پرورش اخلاقي شاگردان بركنار دارد، از اين گذشته آموزش منهاي پرورش در حقيقت تيغ دادن دركف زنگي مست مي باشد. در دوره ي طاغوت آموزش تنها سلاح بُرنده اي بود كه در دست عده اي بي ايمان  افتاده، مال و عرض مسلمانان به غارت مي رفت . اگر بيمار مستمند بي بضاعتي به پزشك مراجعه مي كرد و امكان پرداخت حق ويزيت دكتر را نداشت از معاينه ي چنين فرد بدبختي خودداري  به عمل مي آمد، زيرا تخصص خود را ازكشوري بدست آورده كه روح ماديگري در سر حد امكان درآنجا حكمفرما بوده است و چيزي كه درآنجا ارزش نداشته روح ايمان و اصول انساني بوده است. وقتي به گذشته هايي تحصيلي خود بر مي گرديم و معلمان خود را از نظر مي گذرانيم آنكه از همه بيشتر به اصول اخلاقي پاي بند بود در نظرمان احترام بيشتري دارد نه آنكه بهتر درس مي داده است. بنابراين اگر بخواهيم معلم نمونه اي بوده و در دل شاگردان نفوذ كرده باشيم، بايد بكوشيم رفتارمان انساني باشد و باكمال مهر و محبت  با آنان رفتار كرده و لغزشها و اشتباهات آنان را درگذشته ناديده بگيريم و بدانيم كه شاگردان با اينكه كودكان خردسال هستند ولي با همه ي اينها رفتارهاي اخلاقي وانساني معلمان را درك كرده ودر دل خود براي آنان احترام و شخصيت فوق العاده اي را قائل خواهند بود و باز فراموش نكنيم كه هدف اساسي رسول اكرم (ص)  ازآن   همه تلاش  وكوششها همان زنده نگه داشتن  مكارم اخلاق وخصلتهاي انساني بوده است. 

به اميد اينكه ما بتوانيم اصول اخلاقي را رعايت فرماييم و با اين اميد با يك صلوات به روح پاك  تمام شهدا

سیّد جواد آیتی بازدید : 17 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

آسماني1 ( از مجموعه جزوات آسماني ها)

هديه به پيشگاه آقا امام حسين (ع) و حضرت ابولفضل العباس (ع)

موضوع:

خاطراتي از زندگي شهيد مهدي باقري

تهيه و تنظيم:

سيد جواد آيتي

(جانباز و دبير مدرسه راهنمايي شهيد مفتح نجف آباد)

با همكاري:

بنياد شهيد و اداره آموزش و پرورش و كنگره سرداران و 2500 شهيد نجف آباد

و خانواده شهيد بزرگوار مهدي باقري

 

« گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند مرده اند، بلكه آنان زنده اند و در نزد پروردگارشان بهره مند مي گردند.»

 

ارزش شهادت بالاترين ارزشهاست و زمان همه چيز به جز خون شهيدان را كهنه مي كند. «مقام معظم رهبري

 

سیّد جواد آیتی بازدید : 15 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

بسمه تعالي

با سلام خدمت همكاران گرامي مطلبي هست تحت عنوان

« زمزمه محبت»

تقديم شما عزيزان مي نمايم.

او يك معلم واقعي و نمونه بود. همه شاگردان او را دوست داشتند و براي او احترام خاصي قائل بودند. با شوق و ذوق سر كلاس او حاضر مي شدند. شاگردان تنبل و درس نخوان هم مجذوب سجاياي اخلاقي و وقار او شده بودند.

كلاس او در عين حال آرامش و سكوت، فعال و كوشا بود. مغز ها و فكر ها همه به كار گرفته مي شد. او درس مي داد ولي در خِلال تدريس از شاگردان خود نظر خواهي مي كرد. همه كلاس به فكر كردن و انديشيدن مي پرداختند و از اين رهگذر احساس نشاط و وَجد مي كردند. برخي از شاگردان نظريه خود را اظهار مي كردند، معلم نمونه، فكر آنان را تقويت كرده با قيافه اي جدي، انديشه ها را ستوده، فكر ها را تاييد مي كرد. هيچ وقت شاگردي را مورد استهزاء قرار نمي داد. همه شاگردان را محترم مي شمرد. در كلاسش چيزي كه وجود نداشت خشونت و تندي بود. هيچگاه متوسل به نظم وانضباط خشك و كوبنده نمي شد. هيچوقت آمرانه دستور نمي داد، در همه برنامه ها با شاگردان مشورت مي كرد. به نظرات شاگردانش احترام مي گذاشت. يك روز يكي از شاگردانش دير به كلاس آمد، وقتي از در وارد شد، شاگردان نزديك تخته صندليها را طوري چيده بودند كه آن شاگرد نمي توانست به آخر كلاس برود، معلم نمونه بلافاصله صندلي خود را تقديم او كرد. او با اينكار خواست كرامت و فضيلت هاي انساني را عملاً تجسم دهد. معلم اگر بخواهد تغييرات اخلاقي را در شاگرد به وجود بياورد، در درجه اول بايد مورد قبول و پذيرش شاگرد قرار گرفته باشد.

از همين نقطه نظر است كه انبياء و پيامبران در درجه  اول انسانها را مجذوب رفتار و كردار خود كرده، آنگاه به  هدايت و ارشاد آنان مي پرداختند. روي همين اصل است كه انبياء علاوه بر عصمت و تقوي، مهربان ترين و پر عاطفه ترين فرد زمان و عصر خود بودند و همين عاطفه و مهر فوق العاده سبب مي شد كه مردمان به آنان ايمان بياورند.

درس معلم ار بود زمزمه محبتي                             جمعه به مكتب آورد طفل گريز پاي را

بسياري از معلمان ساليان سال به كار معلمي پرداخته و عمري را در اين راه سپري كرده اند ولي هيچگاه براي دانش آموزان زمزمه محبتي نسروده اند. فقط تعداد كمي از معلمان هستند كه با سر دادن نغمه و زمزمه محبت در اعماق جان شاگردان براي خود جاي باز كرده، آنان را با فضائل انساني و اخلاقي آشنا ساخته اند.

 

* بزرگترين و نيرومند ترين افراد را مي توان با مهر و محبت به خضوع آورد. در خاتمه فراموش نكنيم كه در پرتو مهر و محبت بسياري از قفل هاي بسته شده را مي توان به آساني باز كرد.

 

تهيه كننده: سيد جواد آيتي، دبير مدرسه راهنمايي شهيد مفتح نجف آباد

با سلام خدمت همكاران گرامي مطلبي هست تحت عنوان

« محبت»

تقديم شما عزيزان مي نمايم.

او يك معلم واقعي و نمونه بود. همه شاگردان او را دوست داشتند و براي او احترام خاصي قائل بودند. با شوق و ذوق سر كلاس او حاضر مي شدند. شاگردان تنبل و درس نخوان هم مجذوب سجاياي اخلاقي و وقار او شده بودند.

كلاس او در عين حال آرامش و سكوت، فعال و كوشا بود. مغز ها و فكر ها همه به كار گرفته مي شد. او درس مي داد ولي در خِلال تدريس از شاگردان خود نظر خواهي مي كرد. همه كلاس به فكر كردن و انديشيدن مي پرداختند و از اين رهگذر احساس نشاط و وَجد مي كردند. برخي از شاگردان نظريه خود را اظهار مي كردند، معلم نمونه، فكر آنان را تقويت كرده با قيافه اي جدي، انديشه ها را ستوده، فكر ها را تاييد مي كرد. هيچ وقت شاگردي را مورد استهزاء قرار نمي داد. همه شاگردان را محترم مي شمرد. در كلاسش چيزي كه وجود نداشت خشونت و تندي بود. هيچگاه متوسل به نظم وانضباط خشك و كوبنده نمي شد. هيچوقت آمرانه دستور نمي داد، در همه برنامه ها با شاگردان مشورت مي كرد. به نظرات شاگردانش احترام مي گذاشت. يك روز يكي از شاگردانش دير به كلاس آمد، وقتي از در وارد شد، شاگردان نزديك تخته صندليها را طوري چيده بودند كه آن شاگرد نمي توانست به آخر كلاس برود، معلم نمونه بلافاصله صندلي خود را تقديم او كرد. او با اينكار خواست كرامت و فضيلت هاي انساني را عملاً تجسم دهد. معلم اگر بخواهد تغييرات اخلاقي را در شاگرد به وجود بياورد، در درجه اول بايد مورد قبول و پذيرش شاگرد قرار گرفته باشد.

از همين نقطه نظر است كه انبياء و پيامبران در درجه  اول انسانها را مجذوب رفتار و كردار خود كرده، آنگاه به  هدايت و ارشاد آنان مي پرداختند. روي همين اصل است كه انبياء علاوه بر عصمت و تقوي، مهربان ترين و پر عاطفه ترين فرد زمان و عصر خود بودند و همين عاطفه و مهر فوق العاده سبب مي شد كه مردمان به آنان ايمان بياورند.

درس معلم ار بود زمزمه محبتي                             جمعه به مكتب آورد طفل گريز پاي را

بسياري از معلمان ساليان سال به كار معلمي پرداخته و عمري را در اين راه سپري كرده اند ولي هيچگاه براي دانش آموزان زمزمه محبتي نسروده اند. فقط تعداد كمي از معلمان هستند كه با سر دادن نغمه و زمزمه محبت در اعماق جان شاگردان براي خود جاي باز كرده، آنان را با فضائل انساني و اخلاقي آشنا ساخته اند.

 

* بزرگترين و نيرومند ترين افراد را مي توان با مهر و محبت به خضوع آورد. در خاتمه فراموش نكنيم كه در پرتو مهر و محبت بسياري از قفل هاي بسته شده را مي توان به آساني باز كرد.

 

تهيه كننده: سيد جواد آيتي، دبير مدرسه راهنمايي شهيد مفتح نجف آباد

سیّد جواد آیتی بازدید : 38 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

پس آنان را عفو کن و برای آنان طلب آمرزش کن و در کارها با آنان مشورت کن.        آل عمران آیه 159

 

مرحله اول

 

 


آموزش و پرورش نجف آباد

 

نظام جامع پیشنهادات         مدرسه راهنمایی هیئت امنایی شهید مفتح نجف آباد     تهیه و تنظیم : سید جواد آیتی و دانش آموزان

1

محمد رجایی

 

1-عشق به مطالعه 2- اهمیت به نوآوری 3-ثبت اختراع 4-دفاع از خود 5-نظافت محیط 6-برخورد جدی با بی انظباطی 7-توجه به استعداد دانش آموزان

2

نیما رستگاری

 

1-استفاده از کلیه دبیران در صبحگاه 2-تغذیه های خوب بوفه 3-برگزاری اردو 4-لزوم کتابخانه علمی 5-اهمیت ورزش 6-استفاده از معلمین و دانش آموزان در اداره مدرسه 7-استفاده از دیتا شو

3

علی رحیمی

 

1-توجه به حوادث اجتماعی 2-توجه به نمایش های حوادث 3-عبرت دیگران از حوادث

4

سید محمد اسماعیلیان

 

1-استفاده از گروه رفع اشکال مدرسه و همکاری آن با معلمین 2-برخورد صحیح معلم دینی با محصل 3-استفاده از مزاح در صبحگاه و داشتن روحیه شاد

5

خزائلی

 

1-دادن سئوالات امتحانی 2-داشتن کلاس الکترونیکی 3-داشتن روش های تدریس متنوع

6

علی ذبحی

 

1-زنگ ورزش طولانی تر شود 2-صبحگاه زمانش کم شود 3-روحیه شاد زیستی 4-تدریس با حوصله 5-توجه به چشم ضعیف دانش آموزان

7

حسین شاه بنده

 

1-توجه داشتن بیشتر دانش آموزان و احترام به اولیا و معلمین 2-دعای معلمین درحق دانش آموزان 3-استفاده از فرهنگ قرآنی و توجه به معنای قرآن

8

حسین مغزی

 

1-لزوم احترام به اولیا و دبیران 2-داشتن برنامه های متنوع عبرت آمیز

9

قیصری

 

1-توجه به صفات الهی و دوری کردن از صفات شیطانی مثل حسادت

10

مصطفی سلطانی

 

1-توجه به فرهنگ مطالعه 2-داشتن مسئولین با انضباط 3-بهتر کار کردن مسئول کتابخانه

11

میلاد ستایش

 

1-توجه دانش آموزان به فرهنگ مطالعه 2-احترام به اولیا و معلمین

12

محمدرضا فاضل

 

1-توجه به هوای سرد و نداشتن صبحگاه 2-داشتن کتابخانه فعال و مسئول خوب 3-ندادن تکالیف عیدی 4-احترام به معلمان و تشویق آن ها 5-نظافت دستشویی از طرف مسئولین و بچه ها

13

نورالهی

 

1-مدرسه شبانه روزی شود 2-کتابهای رایانه ای و آموزش الکترونیکی

14

آیتی

 

1-توجه بیشتر به تغذیه مخصوصا شیر + عسل 2-مسئولیت پذیری دانش آموزان

15

سید مهدی نوحی

 

1-توجه به نماز و برنامه های عقیدتی و عبادی 2-توجه به اولیا و احترام به معلمین

16

سید عرفان نوریان

 

1-زیاد شدن وقت زنگ استراحت 2-داشتن فعالیت های عملی خارج از کلاس

 

خردمند از مشورت بی نیاز نیست.                                           حضرت علی (ع)

 

باتشکر از مدیریت محترم مدرسه جناب آقای رستمی

 

سیّد جواد آیتی بازدید : 18 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

پس آنان را عفو کن و برای آنان طلب آمرزش کن و در کارها با آنان مشورت کن.        آل عمران آیه 159

مرحله اول

 

 


آموزش و پرورش نجف آباد

 

نظام جامع پیشنهادات         مدرسه راهنمایی هیئت امنایی شهید مفتح نجف آباد     تهیه و تنظیم : سید جواد آیتی و دانش آموزان

1

محمد رجایی

 

1-عشق به مطالعه 2- اهمیت به نوآوری 3-ثبت اختراع 4-دفاع از خود 5-نظافت محیط 6-برخورد جدی با بی انظباطی 7-توجه به استعداد دانش آموزان

2

نیما رستگاری

 

1-استفاده از کلیه دبیران در صبحگاه 2-تغذیه های خوب بوفه 3-برگزاری اردو 4-لزوم کتابخانه علمی 5-اهمیت ورزش 6-استفاده از معلمین و دانش آموزان در اداره مدرسه 7-استفاده از دیتا شو

3

علی رحیمی

 

1-توجه به حوادث اجتماعی 2-توجه به نمایش های حوادث 3-عبرت دیگران از حوادث

4

سید محمد اسماعیلیان

 

1-استفاده از گروه رفع اشکال مدرسه و همکاری آن با معلمین 2-برخورد صحیح معلم دینی با محصل 3-استفاده از مزاح در صبحگاه و داشتن روحیه شاد

5

خزائلی

 

1-دادن سئوالات امتحانی 2-داشتن کلاس الکترونیکی 3-داشتن روش های تدریس متنوع

6

علی ذبحی

 

1-زنگ ورزش طولانی تر شود 2-صبحگاه زمانش کم شود 3-روحیه شاد زیستی 4-تدریس با حوصله 5-توجه به چشم ضعیف دانش آموزان

7

حسین شاه بنده

 

1-توجه داشتن بیشتر دانش آموزان و احترام به اولیا و معلمین 2-دعای معلمین درحق دانش آموزان 3-استفاده از فرهنگ قرآنی و توجه به معنای قرآن

8

حسین مغزی

 

1-لزوم احترام به اولیا و دبیران 2-داشتن برنامه های متنوع عبرت آمیز

9

قیصری

 

1-توجه به صفات الهی و دوری کردن از صفات شیطانی مثل حسادت

10

مصطفی سلطانی

 

1-توجه به فرهنگ مطالعه 2-داشتن مسئولین با انضباط 3-بهتر کار کردن مسئول کتابخانه

11

میلاد ستایش

 

1-توجه دانش آموزان به فرهنگ مطالعه 2-احترام به اولیا و معلمین

12

محمدرضا فاضل

 

1-توجه به هوای سرد و نداشتن صبحگاه 2-داشتن کتابخانه فعال و مسئول خوب 3-ندادن تکالیف عیدی 4-احترام به معلمان و تشویق آن ها 5-نظافت دستشویی از طرف مسئولین و بچه ها

13

نورالهی

 

1-مدرسه شبانه روزی شود 2-کتابهای رایانه ای و آموزش الکترونیکی

14

آیتی

 

1-توجه بیشتر به تغذیه مخصوصا شیر + عسل 2-مسئولیت پذیری دانش آموزان

15

سید مهدی نوحی

 

1-توجه به نماز و برنامه های عقیدتی و عبادی 2-توجه به اولیا و احترام به معلمین

16

سید عرفان نوریان

 

1-زیاد شدن وقت زنگ استراحت 2-داشتن فعالیت های عملی خارج از کلاس

 

خردمند از مشورت بی نیاز نیست.                                           حضرت علی (ع)

 

باتشکر از مدیریت محترم مدرسه جناب آقای رستمی

 

سیّد جواد آیتی بازدید : 15 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

 1-مذهبي واعتقادي:

تعدادي از جوانان باشورواشتياق زيادي به كارهاي مسجد رسيدگي مي كنند وافرين به اين عزيزان  كه بايد آنها را تشويق وتر غيب   نمود.اماتعدادي ازمردم باهمان لباس وپاهاي كثيف وارد مسجد ميشوند.آنقدركه مردم به فكردنيا هستند (دنياي فاني)كمي به فكر آخرت نيستند(دنياي باقي) يعني واجبات مهمي(نماز-قرآن-حديث ووووو)وقت كمي مي گذ ارندولي روي يك چيز بيخودي ساعتها بحث وجدل ميكنندودرآخرهم به نتيجه اي هم نميرسند.   

2-ورزشي:جمعيت 200000نفري شهرتعداد 100نفردرورزشگاههاو50نفرورزش صبحگاهي انجام ميدهند.درعوض صف دكترها  به هزاران نفرميرسند.مسئولين هم بليط استخر را چند برابر كردند . اين هم تشويق ورزش كاران!!!!

3- خدمات شهري: كوچه ها و خيابان ها اكثرا خراب هستند. شهر نسبتا تميزي نداريم . مردم حتي جلوي خانه و مغازه ي خود را مرتب نمي كنند و چاله هاي خيابان ها و كوچه ها انسان را به راحتي مي بلعد!!         پس بدينوسيله از زحمات مسئولين قدر داني مي كنيم.

4- انصاف/ارزاني/حسن خلق: الحمد الله از اين بابت هنوز باريكه ابي از گذشته در بين نجف ابادي ها باقي مانده است و شايد در كشور بي نظير باشد.

5- حس كار كردن در بين مردم: رسم مردم نجف اباد اين است كه اول شغل بعد زندگي و مردم نجف اباد را از نظر فعاليت شغلي ژاپن دوم ناميد!!!!!!

 در قسمت هاي بعدي با ديگر مشكلات شهر اشنا مي شويم............................................ .

 

سیّد جواد آیتی بازدید : 41 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

 1-مذهبي واعتقادي:

تعدادي از جوانان باشورواشتياق زيادي به كارهاي مسجد رسيدگي مي كنند وافرين به اين عزيزان  كه بايد آنها را تشويق وتر غيب   نمود.اماتعدادي ازمردم باهمان لباس وپاهاي كثيف وارد مسجد ميشوند.آنقدركه مردم به فكردنيا هستند (دنياي فاني)كمي به فكر آخرت نيستند(دنياي باقي) يعني واجبات مهمي(نماز-قرآن-حديث ووووو)وقت كمي مي گذ ارندولي روي يك چيز بيخودي ساعتها بحث وجدل ميكنندودرآخرهم به نتيجه اي هم نميرسند.   

2-ورزشي:جمعيت 200000نفري شهرتعداد 100نفردرورزشگاههاو50نفرورزش صبحگاهي انجام ميدهند.درعوض صف دكترها  به هزاران نفرميرسند.مسئولين هم بليط استخر را چند برابر كردند . اين هم تشويق ورزش كاران!!!!

3- خدمات شهري: كوچه ها و خيابان ها اكثرا خراب هستند. شهر نسبتا تميزي نداريم . مردم حتي جلوي خانه و مغازه ي خود را مرتب نمي كنند و چاله هاي خيابان ها و كوچه ها انسان را به راحتي مي بلعد!!         پس بدينوسيله از زحمات مسئولين قدر داني مي كنيم.

4- انصاف/ارزاني/حسن خلق: الحمد الله از اين بابت هنوز باريكه ابي از گذشته در بين نجف ابادي ها باقي مانده است و شايد در كشور بي نظير باشد.

5- حس كار كردن در بين مردم: رسم مردم نجف اباد اين است كه اول شغل بعد زندگي و مردم نجف اباد را از نظر فعاليت شغلي ژاپن دوم ناميد!!!!!!

 در قسمت هاي بعدي با ديگر مشكلات شهر اشنا مي شويم............................................ .

 

سیّد جواد آیتی بازدید : 30 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

 1-مذهبي واعتقادي:

تعدادي از جوانان باشورواشتياق زيادي به كارهاي مسجد رسيدگي مي كنند وافرين به اين عزيزان  كه بايد آنها را تشويق وتر غيب   نمود.اماتعدادي ازمردم باهمان لباس وپاهاي كثيف وارد مسجد ميشوند.آنقدركه مردم به فكردنيا هستند (دنياي فاني)كمي به فكر آخرت نيستند(دنياي باقي) يعني واجبات مهمي(نماز-قرآن-حديث ووووو)وقت كمي مي گذ ارندولي روي يك چيز بيخودي ساعتها بحث وجدل ميكنندودرآخرهم به نتيجه اي هم نميرسند.   

2-ورزشي:جمعيت 200000نفري شهرتعداد 100نفردرورزشگاههاو50نفرورزش صبحگاهي انجام ميدهند.درعوض صف دكترها  به هزاران نفرميرسند.مسئولين هم بليط استخر را چند برابر كردند . اين هم تشويق ورزش كاران!!!!

3- خدمات شهري: كوچه ها و خيابان ها اكثرا خراب هستند. شهر نسبتا تميزي نداريم . مردم حتي جلوي خانه و مغازه ي خود را مرتب نمي كنند و چاله هاي خيابان ها و كوچه ها انسان را به راحتي مي بلعد!!         پس بدينوسيله از زحمات مسئولين قدر داني مي كنيم.

4- انصاف/ارزاني/حسن خلق: الحمد الله از اين بابت هنوز باريكه ابي از گذشته در بين نجف ابادي ها باقي مانده است و شايد در كشور بي نظير باشد.

5- حس كار كردن در بين مردم: رسم مردم نجف اباد اين است كه اول شغل بعد زندگي و مردم نجف اباد را از نظر فعاليت شغلي ژاپن دوم ناميد!!!!!!

 در قسمت هاي بعدي با ديگر مشكلات شهر اشنا مي شويم............................................ .

 

سیّد جواد آیتی بازدید : 88 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

باسمه تعالی

ترس وتردید دشمنان اصلی موفقیت هستند

اجرا شده در سال 91-90 با همکاری مدیر ومعاونت محترم مدرسه

*  طرحهای ابتکاری توسط دانش آموزان مدرسه راهنمایی شهید دکتر محمد مفتح  نجف آباد*

سیّد جواد آیتی بازدید : 33 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

خاطراتی چند در دوران تحصیل و دانش آموزی

 


تهیه کننده :

سید جواد آیتی نجف آبادی

دبیر حرفه و فن (مدرسه راهنمایی شهید مفتح) و (مدرسه راهنمايي شهيد چمران)

نوع دیپلم : هنرستان (ماشین افزار) دکتر شریعتی نجف آباد

محل خدمت بسیجی :

لشگر 8 نجف اشرف

مناطق عملیاتی : جزیره مجنون – فاو – حلبچه

فرماندهی گردان چهارده معصوم : فرمانده شهید حاج اکبر اعتصامی

گردان امام رضا : شهید حسین صنعتکار

گروه ذوالفقار : شهید هبت اله صالحی

فرماندهی گروهان و معاون : شهید آبانی و شهید اربابی

نام واحدها : پیاده – بهداری – تبلیغات – ادوات – خمپاره

به فرماندهی : سرلشگر پاسدار شهید والا مقام حاج احمد کاظمی

پروردگارا مرا وسیله ای قرار بده برای بسط و گسترش آرامش خودت.

سیّد جواد آیتی بازدید : 18 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (1)

 اگر ملتي رابخواهيم ساقط كنيم بايد فكر وانديشه را (فرهنگ مطالعه وتحقيق ) از

اوسلب كنيم وفقط تنها به فكر خوردن وخوابيدن وشهوات دنيايي باشند

 حرفه وفن مساوي است باجهان آفرينش امانتي از طرف خدا در دست انسان

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 193
  • بازدید کلی : 3,280