loading...
حرفه وفن راه زندگي كردن است
سیّد جواد آیتی بازدید : 19 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (0)

خصوصيات برادران  شهيد بهارلو:

*  خانواده اي مذهبي مؤمن ساده و زحمتكش

* تشويق  دوستان و مردم جهت پركردن جبهه هاي جنگ  عليه كفار، دوري از كبر و غرور و بد اخلاقي

  * داشتن فرهنگ مطالعه و تحقيق – مؤدب و با اخلاق – لهجه اي  زيبا، نظم دركارها

* شركت در مراسم  مذهبي – داوطلب در كارهاي  خير مندانه – پيدا كردن دوستان  مؤمن و خوش برخورد

* ورزشكار و كمك كردن مستمر به پدر و مادر

* داشتن عفت كلام و گرفتن دست مظلوم *

داشتن  ديدي باز  و جهاني فكر كرد ن – توجه خاص به ادامه ي  تحصيل و رفتن به رشته ي تجربي

* مخلص و كمك به فقرا و ظلم ستيزي – داشتن  شرم و حياء و حضور مرتب درمساجد

* توجه خاص به مذهب شيعه ودوستدار چهارده معصوم  و مخالف جدي فرهنگ غرب

*  داشتن روحيه اختراع  واكتشاف *  روي پاي خود ايستادن  انشاء ا... كه نسل جوان بتوانند ادامه دهنده ي راه  اهل بيت (ع)  و شهداي ا نقلاب اسلامي باشند شادي روح مطهر شهداء و امام شهداء صلوات

وصيت  نامه ي شهيد پرويز بهار لو   1364/11/26  منطقه ي عملياتي : اروند رود

اين وصيت نامه ها انسان را مي لرزاند و بيدار ميكند  « امام  خميني »

با سلام  و درود  بيكران به پيشگاه يگانه منجي عالم بشريت  امام عصر ارواحنا و ارواح العالمين  له   ا لفداء  و با عرض ارادت به محضر شهداي اسلام و با نثارصميمانه ترين سلامها به رهبركبير انقلاب  كه فرياد آزادا نه و جاودانه اي است  بر ضد استكبار، منطقي است كه در دنيا  طنين افكن شده، رهبري كه نور جاودانه ا ش ا ز سرزمين مقدس ايران درخشيدن آغاز كرده و مي رود تا بر سرزمينهاي  اسلامي  نور افشا ني كند  و بركل جهان پر تو افكند. رهبري كه نهضت اسلاميش از  اعمال اسلام  عزت جوشيده، گويا ستاره درخشاني بوده كه همچون چراغي فروزان كه سوختنش را از درختي مبارك كه نه شرق است و نه غرب روشن شده. من امام را مسلماني مجاهد، مجاهدي  مؤمن ، مؤمني زاهد، زاهدي عابد،عابدي متواضع، متواضعي پيروز، پيروزي ساكت  و ساكتي خروشان مي دانم. پس او را دعا كنند. اينجانب  با آگاهي كامل و عشق و علاقه  به اسلام و لبيك  به پيام امام و به خاطر خدا و با نيت خالص بسوي جبهه شتافتم و آمده ام  كه نشان دهم كه تا آخرين  قطره ي خون از اين انقلاب   حمايت نموده و با نثار جان خود نشان دهيم كه حاضريم مادران ما داغدار  و در سوگ عزيزان  بسوزند و فرزندان از فراق پدر ناله كنند و هر روز دشمن جنايت فجيعي مرتكب نشود،ولي به تبع از سرور شهيدان فرياد بزنيم هيهات من الذله بنابر اين ازكليه ي برادران عزيز  مي خواهم كه با حضور مستمر  و با تقويت جبهه هاي  جنگ مردانه  بسوي جبهه هاي  بشتابند و ثابت كنندكه ايران اسلامي حاضر است واقعاً  با قامتي در مقا بل كفر جهاني باشيد.

  برادران عزيز از شما مي خواهم در جبهه هاي جنگ و با شركت در مراسم عبادي سياسي و در پشت جبهه  رشد آگاهي انقلا بي و ميزان تعهد و مسئوليت خود را به انقلاب نشان داده و مشت محكمي بر دهان  ياوه  گويان  شرق  و غرب  بكوبيد و تنفر و انزجار خود را از دهان اسلام  اعلام بداريد. عدم  حضور در صحنه خيانت به  قرآن و اميدواركردن دشمن است.اگر مرا تكه تكه ام كنند و اگر خاكستر مرا بسوزانند و به خاكستر تبديل بشوم،اگر در ميان آتش باشم ذره ذره خاكسترم صدا مي ز ند:     ا... اكبر خميني رهبر من وصيتنامه ي خود را با يك جمله از سخنان گرانبهاي امام عزيزمان خميني كبير شروع مي كنم "خدايا من خجالت مي كشم در  روز قيامت سرور شهيدان ابا عبدا... الحسين (ع) بدنش پاره پاره باشدو من سا لم باشم." خدايا هنگامي كه اين نوشته را بعنوان وصيت مي نويسم كه بار گناه بر قلبم سنگيني ميكند،ميدانم كه من شايسته ي شهادت يعني راه سرخ مردان پاك و مجاهدا ن جانباز نيستم اما به لطف  و عظمت بي كرانت و بخشايش بي     ا ندازه ات اميد دارم و خدايا همانطور كه خودت گفتيكه هر كس را بخواهد پيدا مي كند و هر كس كه پيدام كرد عاشقم مي شود و هركه عاشقم شد عاشقش مي شوم و هركه را عاشقش شدم او را مي كشم و هركه را كشتم خون مي شود و هركه خون من شد خون بهايش مي شوم . خدايا تو را قسم به كودكان پاك شهدا و به ارواح طيبه ي شهداء از گناه من بگذركه ديگر طاقتم تاب شده و به عزت و مقام شهداء  نام شهيد بر من قرار بده . در اين دوره اي از زمان كه  ابر قدرتها خون ريزيهايي به وجود مي آورند كه ديدن آن باعث زجر كشيدن ما مي شود و  زجر ما و شكنجه هايي كه مردم مظلوم و مسلمان در اقضي نقاط جهان و خانواده هايي كه بر اثر بي سرپرستي دلشان پر خون است و لحظه اي خوش در زندگي خود ندارند، با وجود اين دنياي بي ارزش نشستن در گوشه اي و در فكر خود بودن گناه بزرگي است، ذره ذره  وجود و قطره قطره خونم به خاطر اينها به جوش مي آيد و تاب ديدن اين همه صحنه ها را ندارم. خدايا  من را بطلب و پيش خود ببر و بگذار همچون شمعي در محفل يتيمان و زجر ديدگان بسوزم  به شهادت نائل گردا ن تا شايد خون بي ارزشم كفاره گناهانم باشد و شما اي عزيزانم سلاح بر زمين  افتاده ام را در برگيريد و سپس هواي سينه تان را بفشاريد كه تنها يادگار من است وگلوله هاي سر بيش را بر قلب دشمنان اسلام فرود آوريد. جاي خاليم را در سنگر پر كنيدكه امروز درخت اسلام نياز به آبياري  خون من و تو دارد: لالـه ي ايـن چمن آلوده برنگ است هنـوز سپر از دست نيندازيد كه جنگ است هنوز   و ما هم بايد برويم و اما وصيتم به شما دانش آموزان عزيز و همكلاسيهاي عزيزم دارم و آن اينكه درسهايتان را بيشتر مطالعه كنيد و روابط خودتان را با ارگانهاي اسلامي بيشتر كنيد و مواظب باشيد كه افراد ضد انقلاب در نهادهاي انقلابي رخنه نكنند و از شما تقاضا دارم كه اخلاص در كارهايتان فراموش نشود، و اما شما اي مادران عزيز مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه ها جلوگيري كنيدكه فردا در محضر خدا نمي توانيد جواب زينب را بدهيدكه تحمل 72 شهيد را نمود و همه مثل خاندان وهب جوانانتان را به جبهه هاي نبرد بفرستيد و حتي جسد آنها را هم تحويل نگيريد زيرا مادر وهب فرمود: «پسري كه در راه خدا داده ام را پس نميگيرم» و شما اي ملت دلاور؛ امروز ما غرق نعمت والطاف الهي هستيم و خودمان متوجه آن نيستيم و بعد ا ز 1400 سال رهبري در اين زمان نصيبمان شده كه قدرت و عظمت و ايمان وخلوص عظيم دراو جمع است.

كه اگر قدر او را ندانيم دچار غضب الهي خواهيم شد و در ضمن ديدار خودتان را با خانوا ده هاي شهداء كمتر نكنيد وآنها را به صبر و استقامت تشويق كنيد و نگذاريد فرزندان شهدا از نبودن پد ر خود ناراحت باشند آنها را نوازش كنيد و آنها را مثل فرزندان خود حساب كنيد و بدانيد كه مسئوليت سنگيني بر دوش شما اي ملت دلاور است كه اگر آنرا به نحوه احسن انجام ندهيد دچار غضب الهي خواهيد شدو آ ن ديدار  از خانواده هاي شهداء مي باشد و خدا نكند خانواده ي شهيدي ناراحت باشد و اگر اينطور شد جواب آن را در آخرت خواهيد شنيد.و اما توصيه اي به دوستان وآشنايان عزيز دارم و اي دوستان عزيز خدا را فراموش نكنيد و ايمان و خلوص را در وجودتان ايجاد نمائيد و دعا براي امام و رزمندگان اسلام را هرگز فراموش نكنيد  از مواضع تهمت و غيبت بپرهيزيد  و اگر آزاري يا بدي از طرف من به شما رسيده است مرا حلال كنيد و ببخشيد تا خداوند منان مرا ببخشد و وصيتم به پدر و مادر عزيزم اين است كه فرزند شما اگر نتوانست فرزندي خوب براي شما باشد او را ببخشيد چون من هم بسيار شرمنده ام كه نتوانستم جواب اين همه زحمات شما را تلافي كنم اما وقتي مساله حفظ اسلام و اطاعت از رهبري است پس بايد فرزندانتان فداي اسلام شوند و صابر باشيد و براي من گريه مكنيد و اگر مي خواهيد پيش دشمنان اسلام گريه مكنيد كه آنها سوء استفاده نمايند. پيش خود گريه كنيد. اگر خواستيد گريه كنيد و از خداوند منان طلب عفو بخشش برايم بنمائيد. مادر عزيزم فرزند خود را ببخش، اگر فرزند خوبي براي شما نبودم، و مادر شيرت را حلام كن و دعا براي پيروزي رزمندگان كفر ستيز از يادتان نرود و در ضمن هيچ كس حق ندارد با لباس فرم به مجلس تشييع جنازه من بيايد و هيچ ضد ولايت فقيهي بر سر قبر من نيايد، و مرا در كنار قبر برادر شهيدم خسرو دفن كنيد و من را راه دور از كليه دوستان و آشنايان خداحافظي مي نمايم. والسلام پرويز بهارلو * هر لحظه كه فكر خطا به ذهنتان خطور مي كند، شهداء و پيام آنها را از ياد نبريد كه به ياد شهداء بودن مانع خطا مي باشد. ( شهيد علي محمد رحيم زاده)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 159
  • بازدید کلی : 3,246